Rowenta RH99C3 X-Force Flex 14.60 RH99C3 Steelstofzuiger

Beste deals -3% Laagste prijs ooit!

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH99C3 X-Force Flex 14.60 RH99C3 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

f*********@g******** 24-01-2024

Super alles in 1 apparaat

Ik vind het een heel mooi en handig apparaat. Hij zuigt goed voor een steelstofzuiger en het is ideaal dat hij ook een kruimeldief en een dweil in 1 is. Super! Je hebt 1 apparaat in huis en kunt er eigenlijk alles mee doen. Wat ik wel echt een minpunt vind is dat hij redelijk zwaar is. Dat is op zich niet erg, maar als je niet zo sterk ben in je arm of zoals ik een blessure hebt dan is het iets minder prettig!

Pluspunten

• zuigkracht is goed
  • dweilen is top
  • kruimeldief
  • gaat redelijk lang mee
  • lekker draadloos

Minpunten

• staat niet helemaal lekker op de standaard
  • zwaar

Stein Voe 22-01-2024

Doet wat van hem verwacht wordt

Deze stofzuiger is makkelijk te installeren, vlot in gebruik en makkelijk proper te maken. Hij doet wat van hem verwacht wordt, heeft verschillende zuigkrachten, prima accu. Aanrader!

Pluspunten

• accu
  • gebruiksgemak
  • zuigkracht

Minpunten

• gewicht

abdoelgafoer1987 16-01-2024

Handige krachtpatser voor in huis!

De Rowenta X-Force Flex 14.60 steelstofzuiger is verrassend solide en van hoge kwaliteit. Het wordt geleverd met voldoende accessoires, is zeer goed verpakt en alles voelt degelijk aan. De verbindingsstukken zijn goed en klikken snel en veilig op hun plaats. De stofzuiger heeft een display op het handvat waarop je diverse informatie kunt aflezen, zoals in welke modus je werkt of hoeveel stroom of tijd de accu nog heeft. De vuilresevoir is groot en ziet er een beetje kitscherig uit met plastic chromen onderdelen, het leegmaken ervan gaat goed en gemakkelijk.

Ik vind vooral de flexibele pijp handig, met slechts één handeling kantel je de buis en kun je gemakkelijk onder de bank of dressoir stofzuiger. Ook de Easybrush borstels die op het handstuk en de buis zitten zijn geweldig en zorgen ervoor dat je snel en gemakkelijk en zonder problemen kunt werken.

Qua gewicht is deze stofzuiger iets zwaarder dan andere draadloze stofzuigers die ik ken, dit komt denk ik door de sterkere accu. Toch is het gewicht goed hanteerbaar en kun je ook de trap stofzuigen/dweilen, wat ik met de conventionele stofzuiger nooit zou hebben gedaan - niet alleen vanwege de kabel, maar ook omdat hij daarvoor absoluut te zwaar en omslachtig was.
De stofzuiger is gemakkelijk te bedienen, de rollen op de zuigmonden lopen zeer soepel en zijn zeer flexibel en wendbaar.

De batterij laadt ongeveer drie uur op. Ik heb met één lading (en slechts sporadisch gebruik van de turboknop) twee verdiepingen en de trap kunnen stofzuigen zonder een melding te krijgen dat de accu opgeladen moest worden. Na één verdieping in de automatische modus (circa 60 vierkante meter) was er nog steeds een resterende batterijduur van 26 minuten. Hierdoor kom je heel goed door, ook al moet je weten dat als je constant de turbostand gebruikt, de zuigtijd wordt teruggebracht tot slechts 5 minuten.

Het apparaat biedt verschillende zuigmodi, afhankelijk van het gebruik. In de automatische modus past hij zichzelf aan, waardoor bijvoorbeeld de prestaties veranderen als je van harde vloer naar tapijt overstapt. Dit werkt prima en ook nuttig.

De Eco-modus, waarin de zuigtijd het langst is, kan op twee niveaus worden geschakeld. Afhankelijk hiervan zijn de prestaties iets hoger en wordt de tijd verkort. De boost-modus kan worden ingeschakeld om permanent te worden geactiveerd. Dan komt het ding er echt af en blijft er niets achter. Indien nodig kunt u de boost ook kort inschakelen met een schakelhendel. Praktisch, want in de normale zuigmodus reinigt het apparaat voldoende. De betreffende zuigstand wordt altijd op het display weergegeven.

Wij hebben alleen harde vloeren, geen tapijten. De zuigkracht is uitstekend op parket, tegels en laminaat. Bijzonder fijn is de turboknop, waarmee je voor korte tijd extra vermogen kunt toevoegen. De LED's op het mondstuk voor harde vloeren zijn een leuke gimmick waarmee je het vuil beter kunt zien. In eerste instantie dacht ik dat het maar een gimmick was, maar het maakt het werk echt makkelijker en maakt het stofzuigen makkelijker en sneller.
Ook over de rol, die je vanaf de zijkant verwijdert om de haren eruit te halen, is erg goed nagedacht. Werkt prima en is gemakkelijk, als pure stofzuiger maakt het apparaat echt indruk op mij.

Het grote voordeel van dit apparaat is de extra mogelijkheid om tegelijkertijd te dweilen en te stofzuigen. Daarom heb ik deze functie eens nader bekeken, want dat is waar de meeste mensen het meest in geïnteresseerd zullen zijn.

Om tegelijkertijd te kunnen stofzuigen en dweilen, moet je overstappen op de aquaborstel. Net als al het andere is het snel en gemakkelijk. Je kunt water in deze borstel gieten, maar alleen water, geen schoonmaakmiddel en dan ben je klaar om te gaan. De overige functies (flexpijp, turboknop...) blijven intact. Deze functie sprak mij bijzonder aan en tegelijkertijd was ik een beetje sceptisch of het wel zou werken. Kort gezegd: het werkt, maar het is niet hetzelfde als nat dweilen.

Over het algemeen werkt het geheel zo: je zet de waterfunctie aan (tuimelschakelaar op het mondstuk), waarna het water gestaag op de dweil druppelt. Je kunt hem niet regelen en alleen stoppen met de tuimelschakelaar. Voor gebruik moet de dweil vochtig worden gemaakt. Ook kun je met de juiste snelheid op de houten vloer werken zonder dat deze te nat wordt.

Nu begint het, eigenlijk als stofzuigen. Ik heb echter ontdekt dat je met een constante snelheid moet werken om de grond precies goed vochtig te krijgen. Er is niets te langzaam omdat het te nat kan worden, maar ook niets te snel omdat de veegkracht niet voldoende is. Snel stofzuigen is met deze functie niet mogelijk, je hebt er wel wat meer tijd voor nodig. Dit bespaart u de extra zuigcyclus en bespaart in totaal wat tijd.

De zuigkracht is verrassend goed. Om het echt te testen heb ik broodkruimels royaal over de bodem verspreid. Tegelijkertijd stofzuigen en afvegen werkte goed, en de doek was niet zo vuil als ik had verwacht. Er blijft wel een beetje aan de borstel plakken doordat het zuigmateriaal nat wordt, maar ook dat is niet zo dramatisch. Bij normaal gebruik op normaal vuile vloeren behaal ik ook goede resultaten. Bij zwaarder vuil moet je meer geduld hebben, omdat je niet harder kunt drukken zoals met een dweil. Over het algemeen mis ik hier een beetje contactdruk.

Het werkt zeker en het werkt beter dan ik had verwacht en gehoopt. Je kunt eigenlijk in één keer dweilen en stofzuigen, maar het duurt iets langer dan alleen dweilen omdat je langzamer en gelijkmatiger moet werken. Ik zal deze voor incidenteel gebruik gebruiken, maar in het normale leven vind ik het praktischer om een ‘normale’ dweil te gebruiken. Maar als u nat reinigen vreselijk vindt, is hier een praktische oplossing om het met dit apparaat te doen.

De accessoires zijn voor mij voldoende. Naast het aquamondstuk is er een bankmondstuk en een pijpje om de kieren in de bank op te zuigen. Het laadstation met de standaard is erg fijn, niet alleen kan hij daar worden opgeladen, ook de accessoires zijn binnen handbereik en het apparaat staat stabiel. Dat komt goed uit, want de stofzuiger staat heel slecht of helemaal niet op zichzelf. Er zijn twee verschillende filters en twee verschillende poetsdoeken (normale reiniging/zwaar vervuilde of minder gevoelige vloeren)

De instructies bestaan voornamelijk uit afbeeldingen en QR-codes die naar video's leiden. Voor het grootste deel is dit voldoende. Op sommige punten had ik echter liever wat meer schriftelijke informatie gehad. Je moet dus tientallen video's doorzoeken om alles op te vangen wat belangrijk kan zijn.

Conclusie:
De stofzuiger doet het echt uitstekend als je hem als pure stofzuiger gebruikt. Het gewicht is acceptabel, de flexbuis is ingenieus en praktisch en het geluidsniveau is relatief laag. De mogelijkheid om hem als kruimelzuiger te gebruiken is geweldig en je kunt hem zelfs gebruiken om de trap schoon te maken. De veegfunctie is prima als je tussendoor snel even iets wilt schoonmaken, maar voor mij is het geen definitief alternatief voor een dweil. Dat had ik echter ook niet verwacht.

De pure stofzuiger zou 5 sterren hebben behaald. Omdat het grote hoogtepunt hier de wisfunctie is, die mij overtuigde maar geen definitieve fan maakte, krijgt de Rowenta X-Force Flex 14.60 Aqua een goede 4 sterren.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Verschillende zuigstanden

Minpunten

• Hoge prijs

E**************@m****** 15-01-2024

Ideale snoerloze stofzuiger met dweiloptie welke er ook mooi uitziet. De docking fungeert zowel als standaard als laadpaal. In combinatie met de knik steel kom je overal gemakkelijk bij! De accu duur is ruim voldoende om het huis te stofzuigen. Kortom zeer tevreden met deze aankoop.

Joel 09-01-2024

Alleskunner

Alleskunner!
Perfect voor een snelle poetsbeurt, zowel droog als nat, ideaal als je huisdieren hebt. De handleiding is best ingewikkeld, maar toch verloopt het monteren relatief vlot. Leuk zijn de reservestukken zodat je altijd direct aan de slag kan: een tweede dweil en een extra uitwasbare filter. Qua prestaties top en de LED-verlichting biedt een echte meerwaarde. De bijgeleverde accessoires kan je kwijt in het oplaadstation waar je de krachtige batterij na een uurtje kuisen snel kan opladen. Een geslaagde draadloze combinatie van droog en nat!

Pluspunten

• Batterij
  • Droog en nat
  • LED verlichting

Minpunten

• Montagehandleiding

RohitHathie 09-01-2024

Futuristische stofzuiger

Om te beginnen het design van dit apparaat ziet er heel futuristisch uit. Als je hem op de standaard zet, ziet het er al mooi uit! Op het apparaat zelf zit een display met alle standen en de duur van de accu wat heel handig is. Het aan en uit hendeltje waar je je wijsvinger in doet werkt niet zo handig bij mij, vaak doe ik het per ongeluk uit. De zuigkracht in de laagste stand is al genoeg voor mij, dan heb je nog een paar standen die nog krachtiger zijn. Nog een klein min puntje is als je hem als kruimeldief gaat gebruiken dan is het stangetje met de vaste borstel eraan net iets te klein. Vooral als je de trap of in de hoek moet zuigen kom je moeilijk in de hoek, want je raakt met het apparaat de wand. Dat stuk mocht een centimeter of 4 langer zijn. Met de accu zit het ook prima! Kan 2 tot 3 dagen mee zonder op te laden. Accessoires heb ik nog niet gebruikt zoals de dweil, maar dat komt nog! Al met al een goed en mooi apparaat en dat allemaal zonder snoer!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Dweilfunctie
  • opzetstukjes
  • standaard voor oplader

Minpunten

• Gewicht
  • Kleine mond bij gebruik kruimeldief

Alwin 06-01-2024

Fantastische steelstofzuiger

Na het unboxen viel al gelijk op hoeveel losse onderdelen standaard bijgeleverd zijn. Wat een verademing om voor elke situatie een oplossing te creëren. Het in elkaar zetten was een simpel klusje. Het totaalplaatje ziet er mooi uit en hij staat er prima bij in de hal.
En dan aan de slag. Je hebt verschillende standen. Ik moet zeggen dat de eco stand al zeer goede resultaten oplevert. De autostand is helemaal top. De zuigmond herkend automatisch de ondergrond. Dit viel al gelijk op toen we van de harde ondergrond naar de mat gingen. De zuigkracht werd direct aangepast. Je wisselt makkelijk van attributen. Je klikt overigens het handgedeelte zondag de steel af en dan heb je direct een kruimeldief. De eerste ervaringen zijn enorm goed en in het gebruik zijn we meer tevreden dan onze oude Dyson. De stofzuiger is wel wat zwaarder, maar voor ons niet storend

Pluspunten

• Veel attributen
  • Goede zuigkracht
  • Verlichting voorop
  • Zuigt alles op

Minpunten

• Kan zwaar aanvoelen
  • Opvangbak niet heel groot

stefanie854 06-01-2024

Super stofzuiger

Met een stofzuiger die nog maar half werkte en een kruimeldief die het zelfde deed was ik toe aan iets nieuws. Uiteindelijk op dit apparaat gekomen. Wat een ideaal ding en wat een zuigkracht! De stofzuiger is gemakkelijk hanteerbaar en de krachtige motor zorgt ervoor dat al het vuil binnen no-time weggezogen is.

Pluspunten

• handig
  • regelt vanzelf de zuigkracht
  • kruimeldief

Minpunten

• wennen dat hij zwaarder is dan een traditionele

r*********@o********** 05-01-2024

Tevreden!

Erg tevreden met de Rowenta 14.60. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en maakt het tapijt moeiteloos schoon. We hebben twee honden en een kat, dus er verzamelt zich aardig wat haar in huis. De stofzuiger zuigt dit moeiteloos op. Het station zelf vind ik wat groot, maar is ook als “slim” versie gewoon op te hangen aan de muur. De borstel is erg fijn, maar de dweilfunctie moet ik nog aan wennen: het is eigenlijk een soort microvezeldoek die continue bevochtigd wordt, maar niet meer dan dat. De stofzuiger is makkelijk te reinigen. De onderdelen voelen zelf wat wat goedkoper aan (zilver kleurig heeft een beetje een plastic look). Veel hulpstukken erbij, dat is erg fijn. De knik in de zuiger werkt makkelijk, handig voor onder het bed en onder de bank. Werkt erg goed. Al met al erg blij!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Buigbare steel

Minpunten

• Plastic look

Zeer krachtige stofzuiger 05-01-2024

Zeer tevreden over krachtige stofzuiger

Ik ben erg tevreden over de stofzuiger. Doordat het draadloos is pak ik het even sneller. Ook is de zuigkracht ook erg sterk, waardoor je veel minder lang doet over het geheel stofzuigen. Kattenharen zijn ook makkelijk te verwijderen door de boost functie. Echt een stofzuiger die zijn werk doet.

Pluspunten

• zuigkracht
  • draadloos
  • efficient

Alsch 04-01-2024

Zwaar maar handzaam

Een grote doos kwam binnen het was even uitzoeken hoe het zat. Maar eenmaal bekend is het makkelijk in gebruik. Voor het dweilen gebruik je een andere steel en mondstuk waar je water in doet.
Mijn man is er blij mee en ook de kinderen pakken hem makkelijker. Ikzelf ben chronische ziek en n heb minder kracht, daardoor vind ik de stofzuiger zwaar. Dat is echt even wennen omdat de motor en stofbak bovenin zit en je dus moet dragen.
Voor mensen die lang zijn zoals ikzelf met lange benen is de steel eigenlijk te kort. Je kan hem niet uitschuiven.
Hij zuigt prima en is krachtig. Je kan niet het hele huis stofzuigen op volle kracht. Dan moet je tussendoor opladen, dat gaat vrij snel.

Pluspunten

• Zuigt krachtig
  • Handzaam

Minpunten

• Zwaar
  • Steel is te kort voor lange mensen

Leonie 03-01-2024

Ik ben enthousiast

Nu ruim een maand in mijn bezit en ik ben enthousiast. Ondanks de hoge prijs krijg je veel functies en opties. + punten zijn het zelf inschatten van ondergrond en zuigkracht, flexibele stang waarmee je gemakkelijk ook bij lage ondergronden kunt komen, makkelijk te legen en hetzelfde apparaat om ook te dweilen waarin de inschatten qua water ook goed lijkt. Handig oplaadstation waarin hij snel te pakken is. Kattenharen worden snel verwijderd en tot een bolletje opgeslagen zodat het ook makkelijk te legen is. Batterij lijkt ook snel weer op te laden. -punt is klein, hij is relatief zwaar in de hand. Al met al ben ik wel enthousiast. Al vind ik de prijs (bij aankoop boven de 625,-) fors.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zuigen en dweilen
  • Handige adapter

Minpunten

• Prijs
  • Relatief zwaar in de hand

l**************@g******** 03-01-2024

Ik ben erg tevreden over deze steelstofzuiger. Heel handig dat het een flex stang heeft, waardoor je met deze stofzuiger ook ergens onder kan. Wat ik ook heel fijn vind, is dat je de aan knop niet ingedrukt hoeft te houden net als bij een vergelijkbare steelstofzuiger. Verder vind ik het geluid ook heel erg meevallen. In de doos zit ook een extra filter, zodat als je de andere schoon hebt gemaakt, meteen door kan en niet 24 uur hoeft te wachten met stofzuigen. Een pluspunt is natuurlijk ook dat je met deze meteen kan dweilen. Hoe handig is dat! Als ik dan een minpunt moet opnoemen is dat het opvang bakje kleiner is dan bij een vergelijkbare steelstofzuiger, maar dit vind ik persoonlijk niet zo erg.

JKB 03-01-2024

Aanrader!

Wat een fijne stofzuiger is de X-Force Flex van Rowenta!
Met alle gemak kan de stofzuigersteel 'los' gemaakt worden zodat er ook makkelijk op de moeilijk bereikbare plekken gestofzuigd kan worden. De stofzuiger is redelijk licht in gewicht, is makkelijk in gebruik. Gemakkelijk los te koppelen zodat je de kruimeldief (met zacht borsteltje!) kunt gebruiken. Daarbij bevat de voet van de steelstofzuiger ook nog eens een lampje, hiermee kun je nog beter zien waar zich vuil bevind en dat is soms best confronterend haha.

Het gevangen stof is zichtbaar in de transparante behuizing, kortom het is duidelijk dat na een rondje stofzuigen het wel of niet geleegd moet worden. Met een hond die veel haren verliest is dit het geval. Lekker duidelijk, ik houd ervan!

De meegeleverde dweilfunctie is heel erg fijn voor de kleine dweilpogingen, bijvoorbeeld bij drinken dat geknoeid is. De oneffen plavuizen dienen een andere, grondigere behandeling dan met deze dweil mogelijk is (persoonlijk dus!), op de laminaat vloer is het ideaal.

Minpunt:
- batterij kan niet opgeladen worden in het station/standaard;
- dweil kan niet aan de standaard worden opgehangen/bevestigd;
- product werd in overbodig veel verpakking geleverd (2 dozen extra!);

Pluspunten

• Makkelijk te 'flexen', voor onder bed/bank etc.
  • Direct ook kruimelduif met zachte borstel

Minpunten

• Dweil kan niet worden bevestigd aan de standaard
  • Batterij is los van de standaard

N*********@g******** 02-01-2024

Ik was verrast door de compactheid van deze stofzuiger toen deze bezorgd werd. Je krijgt er veel reserve onderdelen bij zoals filters en extra dweildoeken. Ik ben enthousiast over de functionaliteit van de stofzuiger, hij zuigt krachtig en dat is erg handig met huisdieren in huis. Een nadeel vond ik dat het opvangbakje erg snel vol is als je huisdierharen opzuigt. Het flexstuk in het midden vind ik overbodig, je moet alsnog op de grond om te zien wat je doet en daarbij maakt het de stang kwetsbaar. Het dweilen met deze stofzuiger gaat heel gemakkelijk, grofvuil opzuigen terwijl je dweilt wil minder goed maar voor dagelijks gebruik als je je huis bijhoudt is het ideaal. De kruimeldief vind ik beneden verwachting in gebruik, hij is erg zwaar en moeilijk hanteerbaar als je bijvoorbeeld een hondenmand wil uitzuigen. Hierbij mis ik mijn slangstofzuiger dan wel, deze was licht in gebruik

RubenDanielse 29-12-2023

Erg fijne stofzuiger!

Wij hebben thuis de Rowenta X-Force Flex 14.60 mogen testen. We kregen een hele grote doos binnen met allemaal losse onderdelen, maar de stofzuiger was gemakkelijk in elkaar te zetten en voelt redelijk robuust aan. Er zitten enkele losse onderdelen bij, waaronder een element waarmee je tegelijk kan stofzuigen en dweilen. De steel van de stofzuiger is los te koppelen, waardoor je de stofzuiger gemakkelijk kan gebruiken als kruimeldief, of bijvoorbeeld voor de trap of bank. Dat laatste is voor ons erg handig, aangezien we twee katten hebben rondlopen. De stofzuiger herkent dat de ondergrond anders is, waardoor deze in “turbo-stand” springt. Hiermee zuigt hij gemakkelijk de hele bank schoon!

Wat erg fijn is, is dat het ‘docking-station’ waar je de stofzuiger in kan zetten, ook kan monteren aan de muur (in bijvoorbeeld de meterkast). Ook laadt de stofzuiger direct op als je ‘m in het docking-station zet. Met één volle accu kan ik net aan het hele huis in één keer doen.

De stofzuiger ligt fijn in de hand. Ook werkt het knik-systeem erg fijn, waarmee je heel makkelijk onder het bed en onder de bank kan stofzuigen. Klein minpuntje wel, is dat de stofzuiger niet in lengte is aan te passen. Voor mijn vriendin is de stofzuiger net iets te lang.

Al bij al een erg fijne aankoop!

Pluspunten

• Knik voor onder bank/bed
  • Stofzuigen + Dweilen
  • Accuduur
  • Docking-station

Minpunten

• Niet in lengte verstelbaar

Pietervdm 29-12-2023

Fijn stofzuiger

Wat een top apparaat qua kracht. Ten opzichte van mijn eerdere steelstofzuiger is dit apparaat een stuk krachtiger. Door de grote borstel kan je gemakkelijk grotere stukjes opzuigen en heeft hij minder last van haren en stof (bij de oude stofzuiger zat een kleinere borstel waarbij de haartjes de borstel plat maakte). Het combineren van stofzuigen en dweilen is even wennen maar super gemakkelijk. Ook de flexibele knik-steel werkt handig voor onder de bank en de kasten. Waar ik wel aan moet wennen is dat de zuigkop heel erg flexibel is, soms iets te. Overall: super fijn apparaat

Pluspunten

• Wendbaar
  • Draadloos

Minpunten

• Zwaar
  • Kop heel flexibel

b******@h****** 28-12-2023

Handige combi van stofzuigen en dweilen

De stofzuiger wordt geleverd in een relatief compacte doos met veel onderdelen en een gebruiksaanwijzing met foto’s en QR codes, zodat je ook filmpjes op YouTube kunt bekijken.
Er worden een lader, dockingstation, extra filter, meubelzuigmond en een kierenzuigmond meegeleverd en daarnaast een apart hulpstuk voor stofzuigen en een apart hulpstuk voor dweilen/stofzuigen met 2 hoezen.
Op het dockingstation kun je de stofzuiger opladen met een aantal hulpstukken die je niet in gebruik hebt. Ziet er mooi uit, maar helaas geen ruimte voor de dweil-zuigmond
Het in elkaar zetten was even puzzelen, maar is goed te doen, al zou een iets gedetailleerde handleiding hiervoor wel welkom zijn.
De stofzuiger ziet er erg futuristisch uit, maar oogt door het harde plastic ook erg kwetsbaar. Het gewicht van de stofzuiger viel mij in eerste instantie tegen, maar in het gebruik valt het reuze mee.
De stofzuiger zuigt licht, maar wel goed. Het is heel fijn dat op de AUTO stand de stofzuiger zelf de zuigkracht aanpast aan de ondergrond. Je gaat zo moeiteloos over van een harde vloer op een vloerkleed. Dit heeft wel effect op de gebruiksduur van de accu.
Er zijn naast de AUTO stand 4 standen: ECO, ECO+, MAX en BOOST. Op de ECO stand heb je de langste gebruiksduur (volgens de handleiding tot 70 min.) en op de Boost stand 5 minuten. Op de ecostand is de stofzuiger erg stil.
Je kunt de stofzuigerstang “knikken” waardoor je makkelijk onder een bank of bed kunt stofzuigen. Daarvoor is ook de verlichting op de zuigmond verrassend handig. Een “geknikte”zuigstang voelt wat zwabberig, maar werkt wel goed.
Een groot voordeel is dat je de aan-knop niet continu ingedrukt hoef te houden.
Het legen van het stofreservoir is ook erg eenvoudig, maar bij het terugplaatsen moet je wel even goed kijken want ook dan lijkt het harde plastic weer erg breekbaar.
Om te dweilen wordt er een hulpstuk meegeleverd, wat ook nog stofzuigt, zij het in wat beperktere mate dan het stofzuiger hulpstuk. Maar je kunt dus kiezen.
Het in gebruik nemen van het dweilhulpstuk vond ik wel een beetje spannend, omdat heel duidelijk wordt aangegeven dat je absoluut geen water mag opzuigen en je dat dus ook niet per ongeluk wilt doen. De handleiding had hier, wat mij betreft ook iets duidelijker in mogen zijn, maar een unboxing filmpje op YouTube heeft mij geholpen bij de twijfels die ik had en dan is het eigenlijk heel eenvoudig.
Je klikt het waterreservoir los om dit te vullen met water, je doet een soort “hoes” die je vochtig hebt gemaakt om de dweilunit. Je klikt het waterreservoir weer vast aan het dweilhulpstuk, zet het water “open” en je kunt dweilen. Na gebruik sluit je het waterreservoir weer om deze weer los te klikken en te legen en schoon te spoelen voor de volgende keer.
Ik vind het een fijn apparaat. Ik had hem in eerste instantie gekocht met het doel om deze vooral op de bovenverdieping (laminaatvloer) te gaan gebruiken, maar bij nader inzien lijkt hij mij voor de benedenverdieping (tegelvloer en vloerkleed) en dan met name voor het dweilen in de keuken, ook wel erg handig. Dus wat de definitieve plaats wordt, is nog niet duidelijk.

Pluspunten

• Flexibele stofzuigerstang
  • Verlichting op de stofzuigervoet
  • Automatische aanpassing aan ondergrond
  • stofzuigen en dweilen met 1 basisapparaat

Minpunten

• geen verlichting op dweilvoet
  • geen plek voor dweilvoet op dockingstation
  • het harde plastic oogt kwetsbaar

Bianca 28-12-2023

Boven verwachting fijn in gebruik!

Heb al jaren met veel plezier een steelstofzuiger maar deze overtreft mijn verwachtingen! Hij is heel licht en krachtig in gebruik. De zuigkracht past automatisch aan zodra je van tegels naar een vloerkleed gaat, heel handig! De digitale display zorgt ervoor dat je kan zien hoelang je nog kunt stofzuigen en het dockstation is van alle gemakken voorzien, wel wat groot met opbergen. Super handig dat je er ook meteen mee kunt dweilen. Ik ben fan!!!

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Digitale display
  • Automatisch aanpasbare zuigkracht
  • Gelijk te gebruiken als dweil

Minpunten

• Groot dockstation

m**************@h********** 28-12-2023

Zeer goede zuigkracht

Het is een mooie stofzuiger met veel zuigkracht. Makkelijk om schoon te maken.

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Kan dweilen
  • Kruimeldief

Birdy24 28-12-2023

Handige combi van stofzuigen en dweilen

Keuze uit stofzuig"voet" en gecombineerde stofzuig/dweil"voet". Op de AUTO stand past de stofzuiger zelf de zuigkracht aan aan de ondergrond. Zo ga je moeiteloos over van een harde vloer op een vloerkleed. Stil. Makkelijk schoonmaken onder meubels (flexibel en verlichting).

Pluspunten

• Flexibele stofzuigerstand
  • Verlichting op de stofzuig"voet
  • Combinatie van stofzuigen en dweilen

Minpunten

• kwetsbaar hard plastic
  • Geen plek voor dweil"voet"op dockingstation
  • geen verlichting op dweil"voet"

HJOF 27-12-2023

Een aanrader, deze stofzuiger.

Een hele fijne steelstofzuiger.

Iets zwaarder dan mijn vorige steelstofzuiger, die op was, deze gekocht ook vanwege de dweilfunctie en de flex slang.

Dweilt prima, wanneer de katten binnenkomen met modderpootjes, wat water in het reservoir en dweilen maar. Geen gedoe met emmers, ideaal voor dweilen tussendoor.
Nu ook in het hele huis geprobeerd, ook dat is ideaal.

De flex slang met 1 druk op de knop wat niet zwaar gaat, zo onder bank of bed.
De zuigkracht wordt automatisch aangepast naar de soort vloer, dit kun je ook uitzetten.

Heel erg blij mee tot nu toe.

Pluspunten

• werkt perfekt
  • dweilt goed
  • knik slang voor onder bank/bed

Minpunten

• redelijk zwaar

k**************@g******** 27-12-2023

Wat een verademing

Met een hond van 50 kilo en twee kinderen onder de drie jaar was ik meerdere keren per dag aan het stofzuigen en meerdere malen per week aan het dweilen.

De Rowenta X-Force Flex is een uitkomst voor mensen die niet veel tijd hebben, maar wel van een schoon huis houden.

De stofzuiger wordt geleverd met veel reserve onderdelen en het is makkelijk in elkaar te zetten. Er zijn vijf verschillende standen waarin je kan stofzuigen. Er wordt aangegeven dat je tot 70 minuten kan stofzuigen, dit klopt, maar dan wel in een eco stand. Daarnaast kun je met een extra handvat extra krachtig zuigen. Ik heb zelf tot nu toe de automatische stand gebruikt, dit is ideaal. Onze woning heeft namelijk verschillende ondergronde, PVC, vloerkleden en ook een aantal matten. Het fijne aan de stofzuiger is de automatische aanpassing van de zuigkracht aan het type vloer. Wanneer je over het vloerkleed gaat, gaat de stofzuiger automatisch krachtiger zuigen, dit is ideaal. Daarnaast is het erg fijn dat er op het display wordt aangegeven hoeveel minuten er nog over zijn om te stofzuigen.

Ook heeft de stofzuiger een flexstang waarmee je makkelijker onder banken en tafels kan zuigen, persoonlijk zie ik hier niet echt de meerwaarde van, want mijn inziens is het net zoveel werk om even te bukken, maar dat is persoonlijke voorkeur.

De dweilfunctie is ideaal. Je wisselt de kop met het grootste gemak en het dweilen gaat heel makkelijk. Het lijkt wel alsof de dweil over de vloer zweeft. Erg fijn.

Als ik dan één nadeel moet opnoemen is het de Power LED-vision zuigmond. De ledlamp is niet krachtig genoeg om de vloer te beschijnen, waardoor je niet goed ziet wat er allemaal op de grond ligt. Van voorgaande stofzuigers ben ik beter licht gewend.

Verder zou ik de stofzuiger iedereen aanraden. De stofzuiger is makkelijk in gebruik, het is een lichte stofzuiger en beweegt soepel over de vloer. Het bakje waarin het stof en vuil wordt opgevangen is makkelijk los te maken en te legen.

Over het algemeen erg tevreden over de stofzuiger.

Pluspunten

• Automatische aanpassing zuigkracht
  • Makkelijk met dweilen

Minpunten

• Led lampje in de zuigkop is niet sterk genoeg

ikke 22-12-2023

Fijne krachtige steelstofzuiger

Sinds kort deze steelstofzuiger in huis. Hierbij mijn review over eerste gebruik. De zuigkracht is echt verrassend en zeker de boosterknop is zeer handig als er bijvoorbeeld iets groters ligt. En vooral de aanpassing van de zuigkracht aan de ondergrond is super. Heb een gladde pvc vloer met bij de deuren een mat, door de aanpassing kan het in 1 beweging doorgaan. Voor onder banken en bedden is de flex-steel ook ideaal. Batterij gaat echt lang mee en het reservoir is ook best groot. Al met al: vind ik het zeker een aanwinst!! Minpuntje is dat ie bovenaan best zwaar is, en de prijs is ook heel stevig, maar heb hiervoor ook een dure miele gehad en die valt in het niet bij deze.

Pluspunten

• Flex-steel
  • Aanpassing van zuigkracht aan ondergrond
  • extra boosterknop

Minpunten

• bovenaan wat zwaar
  • stevige prijs